Merry Christmas!

23 december 2019 - Kaohsiung, Taiwan

Beste vrienden en familie!

Zag dat het alweer een dikke 2 maand geleden is dat ik voor het laatst een blog had geschreven, werd dus wel tijd voor een nieuwe, korte update!

Het einde van het semester op de National Sun Yat-Sen university komt spoedig inzicht. De meeste vakken zijn zo goed als afgesloten en op 2 verslagen na ben ik hier klaar. Wat is de tijd voorbij gevlogen, maar wat een belevenis. Van de rellen in Hong Kong tot real sushi from Japan. Veel mooie dingen van Taiwan en Azië gezien in de weekenden en doordeweeks een hoop pret beleefd op deze prachtig gelegen campus samen met de internationale studenten en mijn basketbal team.

Over het basketbal team gesproken, vorige week zaterdag een afsluitend toernooi gehad ergens in de buitenwijken van Kaohsiung. Keurige 4e plaats behaald, blij dat ze mij hebben opgenomen in het team, de basis van het basketballen hebben geleerd en me een groot deel van de Taiwanese cultuur hebben uitgelegd. (Zie de galerij voor een teamfoto) Morgenavond samen als afsluiter uit-eten bij een Koreaans BBQ restaurant.

Aankomende woensdag is het dan zover, kerstfeest. Op zulke momenten kan je beter in Nederland zijn, de Taiwanezen zijn oorspronkelijk geen christenen en daarom wordt er hier veel minder aandacht aan besteed. Lessen gaan gewoon door en ook de versieringen blijven uit. Met de exchange studenten proberen we er wel het beste van te maken. Vorige week hadden we Secret Santa avond gehouden, soort lootjes trekken wat wij bij sinterklaas doen en op eerste kerstdag gaan we gezellig uit-eten.

Komend weekend dan een laatste tripje naar de hoofdstad van Taiwan, Taipei. Al wel een tweetal dagen geweest nadat ik in Taipei was aangekomen begin september, maar nog lang niet alles gezien. Na oud en nieuw, op 3 januari, vertrekken we met z'n vieren (Belg, 2 Fransen en ik) richting Thailand/Laos om daar de laatste weken van onze exchange door te brengen. Op 28 januari, vroeg in de ochtend, kom ik weer  terug naar ons koude kikkerlandje. Zie ernaar uit jullie weer te ontmoeten!

Voor nu wens ik jullie allemaal gezegende kerstdagen en alvast een gelukkig en succesvol 2020!

Wilbert

1. Frieda:
    24 december 2019
    Nou Wilbert dat klinkt allemaal goed. Geniet er nog maar een volop van. Leuk dat je bent gaan Basketballen. Een mooie sport.
    Ik kijk uit naar je verhalen.
    Fijne feestdagen met je vrienden.