Oost west, campus best

23 september 2019 - Kenting National Park, Taiwan

Als je van verschillende mensen een berichtje ontvangt hoe het hier is en of ik al last heb van heimwee, dan weet je dat het weer tijd is om een blogje te schrijven.

In de afgelopen twee weken is er weer veel gebeurd, de eerste vakken gevolgd, gesport op de campus, een tripje naar het zuiden van Taiwan gemaakt en veel ervaring opgedaan met scooter rijden.

Drie van de 5 vakken die ik heb gekozen zijn gerelateerd aan China, het land in opkomst om de nummer 1 van de wereld te worden. Zo probeer ik mijn eigen Chinese naam te kunnen schrijven bij het vak Chinese taal. Krijg ik les over de buitenlandse politiek van China bij het vak China's Foreign Policy en word ik wat wijzer over het Chinese systeem bij het vak Studies in Chinese Economic and Trade System.

Naast de vakken over China volg ik nog 2 vakken. Bij een vak over Social Enterprises worden we uitgedaagd een goed doel in de omgeving van Kaohsiung op te zoeken en proberen hun te helpen om een nog grotere/efficiëntere organisatie te worden. Bij het vak Green Management nemen we verschillende bedrijven onder de loep en kijken we hoe deze bedrijven meer Sustainable kunnen handelen.

Ik had met name deze vakken gekozen omdat ze me ten eerste erg interessant leken, maar ook omdat ze vallen op de dinsdag tot en met donderdag. Dit betekent dat ik op vrijdag en maandag geen les heb en dus in de weekenden de omgeving van Kaohsiung en Taiwan kan gaan bekijken.

Het eerste tripje heeft afgelopen weekend plaatsgevonden. Samen met een zevental internationale studenten zijn we op scooters naar het zuiden van Taiwan vertrokken om daar het Kenting National Park te bekijken. We vertrokken op vrijdagmorgen en halverwege de middag kwamen we aan in het toeristische Hengchun. Het zuiden van Taiwan staat bekend om zijn witte stranden, mooie natuur en veel activiteiten voor toeristen uit Taiwan en China. We hebben een mooie wandeltocht gedaan door het nationaal park, een groot aquarium/museum bezocht, achter een jetski met een band over de zee gegaan en natuurlijk een heel aantal uurtjes op het strand gelegen.

Vanochtend wilden we dan vroeg weer richting het zuiden, zodat we vanmiddag allemaal nog even wat konden studeren. Helaas verliep de reis een beetje anders dan gepland. Scooterpech.. En dat midden tussen Kenting en Kaohsiung in. Gelukkig kon het bedrijf waarvan wij de scooters hadden gestuurd langskomen om de kapotte scooters om te ruilen, dit zorgde wel voor een kleine 3 uur vertraging. Al met al een heel mooi en gezellig weekend gehad met een diverse groep!

Nu is het maandag, de nieuwe schoolweek gaat weer beginnen. Nu ben ik niet alleen overdag actief op de campus, in de avonduren probeer ik minimaal 2 keer in de week te sporten. Dit lukt ook wel aardig, aangezien ik in het basketbal team van de department of Finance zit! Hier zal ik in mijn volgende blog wat meer over vertellen.

Tot de volgende keer!

WhatsApp Image 2019-09-23 at 15.59.10

Ps: voor de liefhebber zijn onder het kopje foto's wat foto's te vinden.

1. Eva:
    13 oktober 2019
    Klinkt goed Wilbert! Dat scooterrijder zal wel een vak apart zijn in de drukte! Ik ben benieuwd naar je avonturen! Zet hem op daar!